500 ezer eurót ért egy magyar ötlet
Magyar startup nyerte a finnországi Slush nevű rendezvény 500 ezer eurós, vagyis nagyjából 150 millió forintos fődíját. Az Enbrite.ly egy olyan szolgáltatással győzte meg a verseny zsűrijét, ami kirostálja az internet forgalmából azt, amit emberek generálnak.
Ez azért fontos, mert jelenleg tízből három internetes kattintást robotok végeznek, foglalta össze a cég társalapítója, Varga Gergő. Az Enbrite.ly azt vállalja, hogy kiszűri azt a forgalmat, amit kifejezetten a forgalomgenerálásra kifejlesztett, tehát nem valós érdeklődést szimuláló algoritmusok keltenek. Ez tulajdonképpen minden, az interneten jelen lévő szereplőnek fontos lehet. A weboldalak kódjába könnyen beépíthető megoldás folyamatosan gyűjti és elemzi a forgalmi adatokat, és riasztja az oldal gazdáját, ha valami furcsát talál.
A probléma alapja, hogy az online reklámokért alapvetően a kattintásszám alapján fizetnek a hirdetők, márpedig ezt a statisztikát nagyon könnyű mesterségesen generált forgalommal és más trükkökkel manipulálni. Magyarul a netet reklámokra kattintgató robotok lepik el, az Enbrite.ly pedig ez ellen kínál – mostantól díjnyertes – megoldást.