Nándor
8 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A Microsoft és a Google pereli az Adblockot

2014.12.11. 12:27

Francia kiadók egy csoportja, helyi újságok és nagy nevek, mint a Microsoft és a Google, azt tervezik, hogy beperlik az AdBlock nevű reklámblokkoló fejlesztőjét, mivel a megoldása hatással van az ő webalapú megoldásaikra.

A reklámblokkolók mára nagyon népszerűek, a legismertebb talán az Adblock Plus. Önmagában csak ennek a szoftvernek, csak Franciaországban ötmillió felhasználója van, két millió az Egyesült Királyságban, 1,5 millió Spanyolországban. Összesen pedig 144 millióan használják. 

Nem csoda, hogy a kiadók megpróbálják blokkoltatni ezeket a szoftvereket. Most perrel próbálkoznak, amitől azt remélik, hogy kevesebben fogják használni ezeket a megoldásokat. Sok kis újság csak a hirdetésekből él, így nagyon hátrányosan érinti őket egy ilyen program. A francia L'Equipe úgy döntött, hogy kitiltja az oldaláról azokat, akik AdBlockot használnak.

Nekik ezt írják: „Jogosulatlan hozzáférés. A L'Equipe.fr hirdetésekből finanszírozzuk, így tudunk ingyenes tartalmat adni”. Aki előfizet, annál kikapcsolják a reklámokat, az ingyenesnél viszont maradnak, csak így van bevétel.

A GESTE nevű kiadókat tömörítő szervezet szerint a reklámblokkolók negyven százalékos visszaesést okoznak egyes szektorokban.