![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Tényleg megépülhet a Vasember szupervonata
Egy lépéssel közelebb került a megvalósuláshoz a Tesla- és Spacex-vezér Elon Musk legutóbbi képtelen ötlete. Az igazi Vasember először még tavaly júniusban beszélt a Hyperloop fantázianevű szupervonatról, amelyet a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) nevű cég szeretne megépíteni. Most a terveket dolgozták ki, de már jövőre belekezdenének egy prototípus építésébe.
![hyperloop-transport-technologies-2014-12-19-01-630x380](https://kep.cdn.index.hu/1/0/741/7419/74190/7419005_395093acf4829cf55741e8ae0d0e4c67_wm.jpg)
A Hyperloop az USA nagyvárosait föld alatti csövekkel kötné össze, amelyekben légnyomással hajtott kapszulavonatok lebegnének óránként 800 mérföldes (1300 kilométeres) sebességgel. A HTT a tervek kidolgozásához olyan cégek mérnökeit hívta segítségül, mint a Boeing, az Airbus vagy a Spacex. A szakemberek mind ingyen, a szabadidejükben dolgoznak a projekten, tőzsdei részvényekért cserébe. Rajtuk kívül a Kaliforniai Egyetem Los Angeles-i kampuszának hallgatói vesznek még részt a munkában, amelyet a Jumpstartfund nevű befektetőcég finanszíroz.
Egyelőre az útvonalakat, az állomásokat és magukat a kapszulákat dolgozták ki. A legnagyobb megoldandó feladat a kapszulák mozgatása a vákumcsövekben. Musk eredeti, sűrített levegős elképzelése helyett a HTT csapata inkább valamilyen mágneses megoldásban gondolkozik.
Ha jövőre valóban elkészülne a prototípus, a tervek szerint egy évtizeden belül eljutnának a végleges termékhez is. Ez az első szakaszra vonatkozik, amely Los Angelest és San Franciscót kötné össze, és 7-16 milliárd dollárba (2-4 billió forintba) kerülne. A végső cél, az országos hálózat azért még biztosan odébb van.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)