A robotautók nem támaszkodhatnak kizárólag a beépített kamerák és egyéb szenzorok adataira, és csak akkor tudnak majd sofőr nélkül közlekedni, ha a rendelkezésükre áll egy tonnányi adat.
A mobilgyártói bizniszből kiszállt Nokia már most arra készül, hogy megkerülhetetlen szereplője legyen ennek az új iparágnak. A finn vállalat háromszáz autóból álló flottával járja a nagyvárosokat, hogy minden eddiginél részletesebb 3D térképet készítsen az utakról. A begyűjtött adatok nemcsak a járdaszegélyek, táblák és oszlopok pontos helyét tartalmazzák, hanem azt is, hogy az autók általában milyen gyorsan tudják bevenni az adott kanyart.
A True Here térképeket készítő autókon négy nagy felbontású kamera van, amelyek 6 méterenként készítenek egy 360 fokos fényképet, miközben a LIDAR lézerei másodpercenként 700 000 pontot tapogatnak le, és minden irányban körülbelül 100 méterre látnak el. Az beépített GPS centiméteres pontossággal ismeri az autó helyzetét. Az autókon kívül a Nokia légi felvételeket, szenzorok és műholdak adatait is felhasznál.
Bár a Here térképek mobilokon is elérhetők, a Nokia ügyfelei közt túlsúlyban vannak a vállalatok. A finn cég szállít adatokat a Bing, a Yahoo és a Garmin térképeihez, a FedExnek és az Oracle-nek, és az autók fedélzeti navigációs rendszereiben is gyakran találkozhatunk a Here logójával.