![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Új sebességi világrekordja van a vonatoknak: Japánban ezen a héten 589 km/h-s sebességet ért el a kísérleti maglet vonat, ami 8 km/h-val több az eddigi Guinness-rekordnál. Az új csúcs nem sokáig lesz érvényben a várakozások szerint, azt remélik, hogy a következő futásnál egy kevéssel ez is megdőlhet — írja mások mellett az NBC News.
![Vasútrajongók a Hokuriku Shinkansen szuperexpressz legújabb szakaszának átadásán Kanazawa állomáson, Ishikawa prefektúrában, 2015. március 14-én.](https://kep.cdn.index.hu/1/0/820/8206/82062/8206268_d3bdb78476129373a9627afd46c148d1_wm.jpg)
A maglev a lebegő mágnesvasút angol rövidítése, azé a technikáé, amit ugyan már több mint negyven éve kipróbáltak a németek, de - főként az iszonyú költségek miatt - idáig csak egyetlen helyen, Kínában van közforgalomban. A sanghaji repülőteret a várossal összekötő 30 km-es szakaszon futó (illetve valamivel felette lebegő) szerelvény csúcssebessége 430 km/h.
![000 Hkg10158774](https://kep.cdn.index.hu/1/0/820/8206/82062/8206274_f6794b16e9ececf7b8d6252f4b9d1cd5_wm.jpg)
Japánban Tokyot Nagoyával köti majd össze a tervek szerint az ennél is gyorsabb, természetesen különpályás maglev. Azért a megvalósításra még várni kell, úgy tervezik, hogy 2027-re lesz kész a projekt. A 340 km-es távot 40 perc alatt tenné meg, még úgy is, hogy közforgalomban 500 km/h-ra korlátoznák a legnagyobb sebességét. Csak a komolytalan összehasonlítás kedvéért: egy ilyen vonat, végig a csúcssebességen haladva Budapestről 10 40 másodperc alatt érne Siófokra. Persze (csak egy kicsivel) reálisabban számolva, gyorsítást, lassítást, miegymást beleszámolva egy bő negyedórára is szükség lenne.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)