![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Öt napon át repült, rekordot döntött a napenergiával hajtott repülőgép
Hawaiin szállt le a Solar Impulse 2, az első olyan repülőgép, ami üzemanyag nélkül, csupán a napenergiát használva szelte át a Csendes-óceánt Japán és az USA között. Az együléses repülőt vezető Andre Borschberg Kalaeloa repterén landolt, 120 órás útjával pedig megdöntötte a leghosszabb szólórepülés rekordját, amit a néhai Steve Fossett állított fel 76 órával még 2006-ban.
![2015 07 03 Solar Impulse 2 RTW 7th Flight Nagoya to Hawaii landi](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/883/8839/88396/8839671_33ae0e631b1e990e0438973ecea7f6bf_wm.jpg)
Borschberg és Solar Impulse 2 Fossett egyébként lenyűgöző teljesítményével szemben üzemanyag nélkül tette meg az utat. A repülőgép szárnyait 17 000 napelemmel borították be, melyek a gép akkumulátorait töltötték fel. Éjjel a gép a nappal összegyűjtött és eltárolt energiát felhasználva repült. Az átlagos repülési sebessége kb. 45 km/óra volt, amit nappal, amikor a nap a legintenzívebben sütött, megduplázott. A szénszálas géptest mindössze 2267 kilogrammot nyom.
A 2002-ben elkezdett, és máig kb. 100 millió dollárba kerülő projekt célja az, hogy felhívja a figyelmet a megújuló energiaforrások használatának fontosságára, és az innovatív megoldások használatára a repülésben. A napenergiával hajtott repülés egyelőre meglehetősen gazdaságtalan, és nemcsak a költségek, hanem a jármű lassúsága, valamint az időjárási és súlybeli megkötések miatt is.
Borschberg a hosszú úton jógázott és sokat szunyókált.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)