Volt pár éve egy olyan reklámsorozat, ahol az Apple gépeit hasonlították össze az asztali pécékkel, és persze mindig a Macek voltak a fiatalos, laza, de mégis hatékony gépek, a pécé meg a fura, pocakos, öltönyös figura.
Valami hasonló kampányba kezdtek, ráadásul közösen, a legnagyobb pécégyártó cégek, a Dell, a HP és a Lenovo, illetve a legnépszerűbb processzorgyártó, az Intel, illetve a Microsoft, mint a leginkább elterjedt operációs rendszer, a Windows készítője. Nézzük is meg a reklámokat, aztán értékeljünk.
Az első dolog, ami felmerül, hogy mennyire jó ötlet központi elemként a PC does whaaat angol kérdés, amivel arra csodálkoznak rá a szereplők, hogy mennyi mindenre jó a pécé. Nem kell különösebb jóstehetség ahhoz, hogy kimondjuk: az elmúlt évek legviccesebb mémje lesz pár napon belül, ahogy az emberek a pécék használata közben naponta előforduló wtf-helyzeteket azzal kommentálják majd a 9gagen, hogy pc does whaaat.
Aztán a reklámokban látott tartalom sem a legerősebb. Zenét lejátszani és hosszú ideig bírni egyetlen feltöltéssel talán nem olyan nagy dolog ma már, még egy helikopteren ülve sem. A félbehajthatóság hasznosságáról is megoszlanak a vélemények, viszont az tény, hogy játszani főleg pécén jó (milyen kár, hogy a Microsoft évtizedek óta szabotálja a pécés játékipari fejlődést akarva vagy akaratlanul is az Xboxok miatt).
Ettől függetlenül az nem baj, ha a pécégyártók összefognak, mert az erősebb konkurenciaharccal mi, a vásárlók is jól járunk. Attól azért nem kell félni, hogy a pécéipar végső elkeseredésében állt volna össze egy közös zászló alá, még a Dell marketingese, Karen Quintos is azt nyilatkozta, hogy azért az az iparág, amely évente termékek százmillióit értékesíti, finoman szólva sem áll a halál árnyékában.