A Facebook egy új szolgáltatást mutatott be, amellyel a nonprofit szervezetek adományokat tudnak fogadni. Az adományokat lehet meghatározott célokra is gyűjteni, de nem címkézett pénzeket is lehet adni.
Introducing New Tools for Nonprofits from Facebook on Vimeo.
A közösségi oldal kihasználja a felhasználók ismeretségi körét, így ha valaki adományoz egy szervezetnek, azt annak oldalán (Pages) tudja megtenni. Természetesen meg is tudja osztani ezt az ismerőseivel, hátha ők is kedvet kapnak hozzá. A szervezetek egyszerre több célra is gyűjthetnek pénzt a felhasználóktól.
Az új szolgáltatásról Mark Zuckerberg alapító és vezérigazgató is írt, szerinte ezzel a Facebook a nonprofit adománygyűjtés egyik központi helye lehet. A szolgáltatást ugyanis arra is lehet használni, hogy a nonprofit szervezetek tájékoztassák a felhasználókat céljaikról, hol tartanak éppen ezek megvalósításában, népszerűsíteni tudják a fontosabb célokat, amelyekért harcolnak.
A Facebook már tesztelte az adományozó gombot 2013 decemberében, ekkor húsz szervezet vett részt ebben. A gombot posztokhoz lehet majd hozzácsatolni, így a felhasználók szinte egy kattintással tudnak majd pénzt adni. Az adományozó gombot a szervezetek oldalaikon a profilképük alá is el tudják helyezni majd.