Alig torrenteznek az amerikaiak
Az amerikaiak a leginkább videózásra és zenehallgatásra használják az internetet, legalábbis ezek viszik a legnagyobb adatforgalmat. Nem meglepő ez, hiszen ezek streamelése sokkal nagyobb adatforgalmat jelent,mint mondjuk néhány hír elolvasása.
Azon sem lepődünk meg, hogy a háztartásokban az esti órákban ugrik meg az adatforgalom, amikor az emberek hazatérnek a munkából. A Sandvine cég az ország északi részén gyűjtötte össze az internetezés szokásokat. Adatai alapján a felhasználók a csúcsidőszakban főként online streamingre használják a netet, ez lehet filmnézés vagy zenehallgatás is.
Az adatokat részletezve láthatjuk, hogy kiemelkedően magas a Netflix részesedése, az adatforgalom több mint egyharmadát ez a szolgáltatás generálja (a másik két filmnézős szolgáltatás, az Amazon és a Hulu összesen hat százalékot tudhat magáénak). Második helyen áll a YouTube.
A filmstreamelő szolgáltatások térnyerése azt eredményezte, hogy egyre kevesebben torrenteznek, egyszerűen nincs értelme. Ezeknek az adatforgalma vissza is esett, alig több, m int öt százalékos az arányuk a fájlcserélőknek.
Azt is megnézték, hogy mi a helyzet, amikor mobilról interneteznek a felhasználók. Nagyjából hasonló, a streamelő szolgáltatások vezetnek itt is, de itt a YouTube az első, a Netflix csak a kilencedik. De ez utóbbi nem meglepő, hiszen kevesen akarnak mobiljuk (tabletjük) kijelzőjén egy hosszú filmet megnézni.
Fontos különbség, hogy melléjük bejönnek még a közösségi oldalak is Facebook például mobilon a második helyet csípte el. Ez is megerősíti azt, hogy egyre többen inkább mobilon nézik ezeket az oldalakat, a számítógépet megtartják a többi tevékenységnek.