Vannak olyan helyzetek, amikor már az újraélesztés sem segít, vagy legalábbis teljesen értelmetlen, és a Microsoft mobilos operációs rendszerére ez biztosan igaz. A számokkal nehéz vitatkozni, és azok egyértelműen ezt támasztják alá.
A karácsonyt is magába foglaló 2015-ös utolsó negyedévben csupán 4,5 millió Lumia okostelefont adtak el. Ez elképesztő 57 százalékos zuhanás az előző év végi eredményhez képest. Ebből a mélységből már csak több száz százalékos növekedéssel lehetne kimászni, amire még nem volt példa. A mobiliparban uralkodó versenyhelyzetet látva biztosak lehetünk abban, hogy nem is lesz ilyen.
Ezt hívják bukásnak.
A Microsoftnak egyáltalán nem kell aggódnia, mert a felhőszolgáltatásokkal éppen az egekbe tör. Az Office 365 előfizetői száma 20 millióra nőtt az egy évvel ezelőtti 3 millióról, ami egészen brutális fejlődés, és az Azure által termelt bevétel is 140 százalékkal nőtt.
Jól tükrözi a Windowst futtató pc-k piacának zsugorodását, hogy a gyártóknak eladott OEM licencekből 5 százalékkal kevesebb bevétel származott, ugyanakkor az Apple stratégiáját igazolja, hogy a Surface eladásai 29 százalékkal nőttek. Úgy látszik van igény a minőségi hardverre, amit profin összehangoltak a szoftverrel. A webkeresésből származó bevétel 21 százalékkal nőtt, az Xbox Live is 30 százalékkal többet termelt.
A vállalat negyedéves forgalma 23,8 milliárd dollár volt, és körülbelül 5 milliárd dollár volt a profitja.