![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Mégse kell emberi sofőr az önvezető autóba
A szövetségi szabályozásért felelős amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) kezd hajlani afelé, hogy az önvezető autókba elég legyen sofőrnek a számítógép, ne kelljen mindenképpen emberi vezető is.
Az NHTSA képviselője azután nyilatkozott erről, hogy a Google küldött egy beadványt a hatóságnak, hogy ugyan gondolják már újra azokat a törvényi definíciókat, amelyeket még a számítógép előtti időkben írtak. A cég azért aggódik, mert szerintük ha muszáj lenne kormányt-féket rakni az autókba, a sofőrök belepiszkálhatnának a robotsofőr dolgába, ami nemhogy javítaná a biztonságot, de egyenes balesetveszélyes lenne. (Meg nyilván azért is aggódik a Google, mert már most dollármilliárdokat ölt a terület fejlesztéseibe.)
![000 Was8993208](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1101/11018/110181/11018143_85acd6d856d08e7291ead728abac57d3_wm.jpg)
Bár viszonylag logikusan hangzik, hogy egy önvezető autó önmagát vezesse, mégse magától értető, hogy a szabályozás is kövesse a józan észt. Az autonóm autók gyorsan fejlődő, de még mindig csak kibontakozó terület, és a törvényhozás még nincs a helyzet magaslatán.
Erre volt példa az a decemberi döntés is, amelyben Kalifornia állam gépjárműügyi hivatala (DMV) mondta ki, hogy kormány és biosofőr nélkül nincs önvezető autó. De egy 2013-as előzetes állásfoglalásban maga az NHTSA is hasonló véleményen volt, bár már akkor jelezték, hogy a technológia további fejlődésével elképzelhető, hogy felülvizsgálják majd az álláspontjukat. Ez kezdődött most meg, az NHTSA gyakorlatilag elismerte a változtatás szükségességét, bár azt is hozzátették, hogy ennek a véghezvitele hosszabb időbe telhet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)