Beletenyerel a Facebook az apróhirdetési bizniszbe
A Facebook nagyjából egy évvel azután, hogy az USA-ban is elindította a speciális, kifejezetten kereskedelemre használható csoportokat, Magyarországon is elkezdte reklámozni a szolgáltatást. A az adás-vételi csoportok a magyar felhasználóknak is megjelentek az amerikai élesítés óta: ezek annyival tudnak többet a sima csoportoknál, hogy meg lehet adni árat, helyszínt és képet is a feltöltött termékeknek, az ilyen posztokat aztán külön fülön gyűjti az oldal a csoportban.
Más különbség nincs, ugyanúgy kommentelni, lájkolni lehet a tartalmakat. A csoportokat már régóta, nagyon sokan használták kereskedelemre, már a speciális változat megjelenése előtt is, az átlagfelhasználók azonban nem biztos, hogy találkoztak velük, ha csak nem kerestek kifejezetten adásvételre.
Most viszont külön fület kaptak az oldalsó menüben, ráadásul külön buborékkal is felhívja a figyelmet a Facebook az angolul Sale Groupsnak, magyarul Adásvételi csoportoknak nevezett funkcióra (utóbbi nem is fér ki oldalra, csak annyi, hogy "Adásvételi csopor...").
A külön menüben helyadatok alapján listázhatjuk a csoportokat, vidéki városok és különböző budapesti kerületek lakóit tömörítő csoportok valószínűleg pár napon belül sok taggal bővülnek. Ilyen csoportot egyébként bárki indíthat, úgyis működik a természetes szelekció, ahol érdemes kereskedni, ott egyre többen lesznek. Annyira, hogy ez már konkurenciát jelenthet a mikrokereskedelemmel foglakozó magyar oldalaknak is, például az egyébként egy kézben lévő Vaterának és Teszvesznek vagy a Jófogásnak: egyedül a Used stuff for sale in Budapest! (Használt cuccok Budapesten) nevű csoportban több mint 55 ezer tag van, és csak Budapesten több száz, néha nagyon specifikus, több ezer fős tagságú csoport.