Másodpercenként 50 háztartási gépet adnak el
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Hongkong a kulcs Kínához, ezt mondták az IFA szervezői, és velük együtt mi is a tengerparti megapoliszon át lépünk majd be az országba, hogy megnézzük a helyi igényekhez igazított CE China kiállítást. A németek most először tartják meg az IFA nemzetközi sajtótájékoztatóját Európán határain kívül, és a piackutatóik számokkal is alátámasztották, hogy miért kell nagyon odafigyelni Ázsiára.
Miközben a világ népessége a mostani 7,3 milliárdról 8,5 milliárdra nő 2030-ig, a középosztály is óriásira duzzad. Az arány a mostani 24 százalékról felmegy 58 százalékra, körülbelül 4,9 milliárd tagja lesz ennek a fogyasztói csoportnak. A GfK piackutatói szerint a Délkelet-Ázsiát és Ausztráliát magába foglaló régióban fog élni a középosztály 54 százaléka, úgy 2,6 milliárd ember lesz vevő mindenféle úri huncutságra.
Ha nem vesszük figyelembe a britek beteges vonzalmát a kézi porszívókhoz (tavaly 115 százalékkal nőttek az eladások), akkor a rizsfőző a legkelendőbb árucikk, ami egyértelművé teszi, hogy ki diktálja a globális iparági trendeket. Jól fogynak a robotporszívók, a borotvák és levegőtisztító gépek, és ezek is Kínában terjednek a leggyorsabban.
Férfiak és a fakanál
Az IFA sajtótájékoztatója egy órára átalakult nyugdíjasoknak szánt termékbemutatóvá, amikor néhány gyártó is szót kapott. Így például az is kiderült, hogy
a szakáll globális trend.
Ezt a Philips menedzsere mondta, és sajnos nem fejtette ki jobban. Nagyon reméljük, hogy csak a férfiakra értette. Azt is elmondta, hogy a lakás levegője a méréseik szerint általában 10-30-szor rosszabb, mint a kinti levegő, persze, mert légtisztítójuk is van ám.
Akkor viszont majdnem az ölünkbe bukott a jetlagtől meggyötört fejünk, amikor a Kärcher egy nagynyomású mosót mutatott be. Talán szabadságra mentek a porszívóügynökeik, és a legunalmasabb termékek listájáról csak a második helyezett tudta képviselni magát. Tudták azt, hogy a Kärcher 2009-ben az első halk nagynyomású mosóját mutatta be, és 2010-ben volt utoljára nagy bemutatójuk? És vajon érdekel ez bárkit is? Na ugye.
Másodpercenként ötvenet
Ennyi háztartási kisgépet adnak el világszert (ide tartozik az elektromos fogkefétől a turmixgépig nagyjából minden), és hogy legyen mihez viszonyítani, tévéből 7, okostelefonból 44 fogy ugyanennyi idő alatt. A GfK kutatói kifejtették, hogy az okostelefonok húzzák magukkal a többi termékcsoportot, és ebben nagyon nagy szerepe van annak, hogy a mobilok valójában már nem is telefonok, hanem a digitális életünk vezérlőközpontjai.
Egészen megdöbbentő, hogy a mai tinédzserek alig 42 százaléka mondja azt, hogy szeretne bárhol elérhető lenni, ami 20 pontos visszaesés 2009 óta. Ugyanakkor tíz emberből kilenc pontosan tudja, hogy mi az az okosotthon, és a felmérések szerint az emberek fele úgy véli, a következő években nagy hatással lesznek az életére az otthoni okoseszközök.
Az okostelefon még egy szempontból nagy hatással van a globális elektronikai iparra: kevesebb cég kezébe koncentrálja a tőkét. Az okostelefon ugyanis magába foglalt egy csomó más terméket - ki vesz ma már mp3-lejátszót vagy fapados kamerát? -, és emiatt a világszerte eladott termékek darabszáma nem bővül, de a globális piac értéke akár 4 százalékkal is növekedhet.
Hamarosan újra jelentkezünk Sencsenből.