Közösen lobbizik az Uber és az Airbnb
A sharing economy, a megosztáson alapuló gazdaság egyre nagyobb fejtörést okoz a törvényhozóknak. Itthon az Uber akasztotta ki a taxisokat és úgy tűnik egyre inkább a kormányzatot, Berlinben gyakorlatilag lehetetlenné tették Airbnb-vel kiadni a lakás. De sorolhatnánk a példákat az egész világról.
Egyre nehezebb helyzetben vannak az olyan cégek, amelyek új módon próbálnak fuvarozni, lakást kiadni, hiába nő folyamatosan a népszerűségük az újdonságra fogékony rétegek körében. Egyre több országban szigorítanak a szabályokon, kvázi ellehetetlenítve a cégek szabályos működését.
A vállalkozásokat azonban nem kell félteni. A legismertebbe, köztük természetesen az Uber, a Airbnb és hozzájuk csatlakozva néhány techóriás, mint a Facebook, Google, Medium, Snapchat és eBay bedobott némi összeget egy közös kasszába és új lobbicsoportot hoztak létre a VC Fred Wilson vezetésével.
A lobbizás egyelőre New York Cityre terjed ki és hivatalosan azt hivatott szolgálni, hogy az értékes, tehetséges munkaerőt összehozzák a városban lévő munkalehetőségekkel. Ehhez a megfelelő jogi környezetet is meg kell teremteni, népszerűsíteni az exkluzivitást és biztosítani minden New York-inak az eszközökhöz való hozzáférést és megfelelő képzést.
Eddig tart a hivatalos magyarázat, mert szinte biztosra vehető, hogy a cégek fel fognak lépni azért is, hogy nem szigorítsanak a meglévő szabályokon, amelyek lehetővé tették, hogy az emberek kiadják lakásaikat az Airbnb-n vagy elvigyenek valakit az Uber alkalmazás segítségével. A szakértők szerint a techóriások egyre kevésbé megkerülhetőek a döntéshozóknak és ez az összefogás biztosan egy erős hangot jelent majd, amit nem lehet kihagyni.