![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![GettyImages-536005878](http://kep.index.hu/1/0/1202/12024/120249/12024979_6b9fcd1a299ec0c82431127e224a9244_wm.jpg)
Most végre kiderült, hogy az IBM miért vette meg 2015-ben a több százezer szenzorral és műholdakkal is rendelkező Weather Company céget. A kék óriás a vállalati ügyfelek döntéshozatalát segíti majd időjárási adatokkal, hogy a rossz pénzügyi eredményeket felmutató kereskedők többé ne tudjanak az időjárásra panaszkodni.
A Deep Thunder néven bevezetett új szolgáltatás az adatelemzést, a gépi tanulást és a Weather Company globális előrejelzési modelljeit kombinálja, hogy az előfizetők hiperlokális (akár néhány száz méteres felbontású), rövidtávú előrejelzéseket kapjanak a várható időjárásról.
Az El Niño miatt nincs vevő
Az adatokból kiderül majd, hogy az időjárás apró változásai, a hőmérséklet és az eső miként befolyásolják a fogyasztói viselkedést, hogy a kereskedők ehhez is hozzá tudják majd igazítani a logisztikai műveleteiket.
Az IBM a Dolgok Internetével (IoT) foglalkozó 3 milliárd dolláros új részlegével már másfél évvel ezelőtt befektetett a Weather Channelt is működtető cégbe, hogy közösen vizsgálják az időjárás hatását az üzletre. Később egyszerűen felvásárolta a vállalatot, hivatalosan nem megnevezett összegért - a Wall Street Journal elemzői kétmilliárd dollárra taksálják az ügyletet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)