Világszerte több millió weboldalba ágyazták be a Facebook Like gombját. A kis kék ikon azonnal felkelti az ember figyelmét, a funkciója egyértelmű, és igen sokan használják. Nagy kockázatot vállal, aki egy nemzetközileg ismert márka egyik látványelemén akar változtatni; nem véletlen, hogy a Coca-Cola logóján az elmúlt száz évben alig változtattak.
A Facebook mégis úgy döntött, hogy egy kicsit kipofozzák a Like gombot. A régi dizájnban a Like egy kis kék gomb volt, a bal oldalán Facebook-logóval, jobbra Like felirattal. A kapott lájkok számát egy kis fehér szövegbuborékban jelezték. Az új verzióból kihagyták a Facebook-logót, a lájk nemzetközi egyezményes jelét (felfelé mutató hüvelykujj) tették a helyére. Mellé került a Like felirat, és a tetszésnyilvánítások száma – az egész egységes, Facebook-kék keretbe került.
Feltételeztük, hogy több ember ismerné föl a felfelé mutató hüvelykujjat a Like gombon. Több mennyiségi és minőségi vizsgálatot végeztünk, hogy megvizsgáljuk őket egymás mellett. A végeredmény azt mutatta, hogy a változtatás 6 százaléknyi növekedést hozott a lájkok számában, ezért a Facebook f betűs logóját a felfelé mutató hüvelykujjra cseréljük.
– olvasható a Facebook céges blogján.