Bemutatták a kínai alagútbusz prototípusát
Először májusban tűntek fel a képek az úgynevezett túlnyúló buszról, a kínai tömegközlekedés fejlettségének technikai demójáról. A koncepciója annyira hihetetlennek tűnt, hogy sokan átverésre gyanakodtak, pedig nem: Kína tényleg megépített egy hipermodern alagútnak látszó buszt.
A TEB–1 Model Bus nevű jármű leginkább egy mágnesvasútra emlékeztet, csak nem mágneses, hanem hagyományos síneken halad. A különlegessége, hogy a síneket nem az útra építették, hanem az útpadkák helyére. A busz ezeken támaszkodik meg, az utastér az út fölött nyúlik el.
A TEB–1 nem érintkezik a forgalmi sávokkal, hanem alagutat képez fölöttük és az úton haladó autók fölött. A jármű előnye, hogy nem akadhat el a dugóban, hanem elsuhan a kocsisorok fölött. A kínai nagyvárosokban gyakran bedugul a közlekedés, így a TEB–1 igen jó szolgálatot tehet.
A busz fejlesztése már régóta zajlik, de az első prototípust még csak most avatták föl. A hivatalos bemutatón a busz 300 métert tett meg, 10 kilométeres óránkénti sebességgel.
Az első videókon a járművet még nem láthatjuk a teljes pompájában. Bár a szélessége ugyanakkora, mint a végleges modellé (7,8 méter), a prototípus még csak 22 méter hosszú, nem 60. A külön csatlakoztatható modulban – vagy kocsiban, ha úgy tetszik – 18 ülőhely és temérdek állóhely van. A prototípus 300 utast szállíthat, de a forgalomba kerülő jármű már 1400-at is, 65 kilométeres óránkénti sebességgel.