Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mobilappal az ételpazarlás ellen

2016.08.19. 17:13

Több mint százezer adag ételt sikerült megmenteni a kukától az elmúlt tíz hónapban Európában, hála egy új mobiltelefon-alkalmazásnak, amellyel a felhasználók olcsón megvásárolhatják az éttermekben nap végére megmaradt érintetlen ennivalókat, írja az MTI.

A Too Good To Go elnevezésű alkalmazást tavaly októberben indították el Dániában és azóta Németországban, Svájcban, Franciaországban és Nagy-Britanniában is hatalmas népszerűségre tett szert. A világon megtermelt élelmiszerek 30-40 százaléka végzi hulladékként, mivel a begyűjtést követően, illetve szállítás közben megromlik, vagy az üzletek és a fogyasztók kidobják őket.

Az ENSZ adatai szerint mindeközben csaknem 800 millió ember fekszik le minden nap üres gyomorral.

A probléma mára olyan súlyossá vált, hogy a világ vezetői tavaly a globális fejlődési célok közé vették az élelmiszerhulladék mennyiségének felére csökkentését 2030-ig. Chris Wilson, a Too Good To Go UK társalapítója azt reméli, hogy csapatával sikerül hozzájárulniuk az élelmiszerpazarlás elleni harchoz azáltal, hogy a szemeteskukák helyett a gyomrokba juttatják az ételt, miközben fel is hívják a figyelmet a problémára.

Az alkalmazás révén a felhasználók olcsón megvásárolhatják az éttermekben nap végére megmaradt érintetlen ennivalókat, amelyek egyébként a kukában végeznék. A felhasználók az alkalmazáson keresztül előre fizetnek, a helyszínen bemutatják a visszaigazolást és elhozhatják a megrendelt ételeket.

Nagy-Britanniában a pékségektől kezdve a legexkluzívabb japán éttermekig mindenféle vendéglátóhely közül válogathatnak a felhasználók, és az árak nagyjából 2-4 font között mozognak. Az alkalmazásnak már több mint 350 ezer felhasználója van Európában és a tervek szerint idén az Egyesült Államokban is piacra dobják.