Árpád
-2 °C
4 °C

Szól az okosautó, hogy lemerül a kolléga aksija

2016.10.25. 10:22

Egy huszárvágással több mint 90 millió európai jármű lesz internetre kötve 2020-ig, és a most üzemben lévő autók is viszonylag olcsón, átalakítás nélkül csatlakozhatnak. A Roland Berger tanulmánya arra mutat rá, hogy utólag telepített eszközökkel pár tízezer forintból megúszható a dolog, és nem feltétlenül az autógyártók lesznek ennek az úttörői.

Nyilvánvaló, hogy az autógyártók teljesen integrált eszközei nyújták a legtöbb szolgáltatást, de ezeket az extra csomagokat vásárlás előtt meg kell rendelni, és a felár akár millió forintos nagyságrendű is lehet. A másik véglet a kizárólag appokkal megoldott szolgáltatás, ami olcsó ugyan, de a nyomkövetésen kevés dologra képes.

A tanulmány a 10-150 euróig terjedő árú, az autók ODB szervizportjára köthető modulból és okostelefonos alkalmazásból álló megoldásokban lát nagy lehetőséget. Ezek az autóokosító eszközök rengeteg új szolgáltatást tesznek elérhetővé:

  • Valós idejű információ az autók helyzetéről
  • Kihasználtsági statisztikák, információ a várható költségekről, megtett utakról
  • Vezetési szokások elemzése, finomhangolása
  • Lokációs adatok alapján történő munkaszevezés
  • Automatikus ügyfélazonosítás lokációs adatok alapján
  • Statisztikák a flotta futásteljesítményéről
  • Automatizált menetlevélkészítés, magán és üzleti utak elkülönítése
  • Szervizperiódus beállítása, emlékeztető küldése (később automatikus időpontfoglalás)
  • Földrajzi határok elhagyása esetén értesítés (ha egy auto pl. elhagyja az országot, belép egy adott városba)

Sofőrfejlesztő szolgáltatás

Ilyen eszközt készít a magyarok által alapított, német és brit irodával rendelkező Konetik nevű startup is. Ők a vállalati flottákra fókuszálnak, mert a céges felhasználóknál látják a legnagyobb érdeklődést.

A rendszer bevezetése után óvatosabbak leszenek a sofőrök, hiszen az autó minden rendszeradatát folyamatosan rögzíti a rendszer.

Azt is látja a flottamenedzser, ha egy kolléga autójának majdnem lemerült az aksija, és lehet szólni a kollégának, hogy ebből baj lesz.

Persze a megfigyelés nem öncélú, hanem tényleges anyagi előnnyel jár. A Konetik szerint az autók kíméletesebb használatával csökken az üzemanyag fogyasztása, amivel akár 5-25 százalékos megtakarítás is elérhető. Használat közben kevésbé feltűnő, de az autó életciklusa vége felé közeledve elég fontos lehet, hogy a körültekintőbben vezetett autókon kevésbé használódnak el a fékbetétek, az abroncsok és a többi kopó alkatrész, magyarán a jármű jobban megtartja az értékét.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?