Új flottát kapott a Google-féle Waymo robotsofőrje
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Elkészült az a 100 darab Chrysler Pacifica, amely 2017 elején csatlakozik a Google-féle önvezető autós cég, a Waymo flottájához.
A Google már évek óta fejleszt önvezető autókat az X nevű kísérleti kutatórészlegén, december közepén döntöttek úgy, hogy külön egységbe, az anyacég Alphabet alá szervezik ki a projektet. Ezzel együtt – sőt valójában már valamivel korábban – a hangsúly is eltolódott a saját autó fejlesztéséről az együttműködések irányába.
John Krafcik, a Waymo vezérigazgatója a cég megalakulása után azt mondta, nem jobb autókat, hanem jobb sofőröket akarnak fejleszteni, vagyis az autógyártásban már nagy rutinnal rendelkező autógyártókra bíznák magának az autónak a gyártását, ők inkább csak az önvezető képességeket biztosító hardveres és szoftveres turbózásért lesznek felelősek. Ennek szellemében a Google és a Fiat Chrysler már májusban bejelentette, hogy közösen fognak önvezető autót fejleszteni.
Bár a Google/Waymo mögötti önvezető autós kilométerek nagy részét Lexus RX-ek tették meg, már korábban is teszteltek néhány Pacificát is. A két cég mérnökei viszont most már együtt is dolgoztak, hogy szorosabban integrálják az autóba az önvezető képességeket, ami elsősorban azt jelentheti, hogy a szoftvert adatokkal ellátó szenzorok nem utógondolatként kerültek az autóba, hanem már a tervezéskor számoltak velük.
A két cég közötti együttműködés azonban még ennél is tovább mehet:a Bloomberg korábban azt írta, hogy a közös flottával önvezetős autómegosztó szolgáltatást is terveznek. Ezzel közvetlen konkurenciát jelenthetnének az Ubernek, amely szintén ilyesmiben gondolkodik, bár éppen az ellenkező irányból, a hagyományos sofőrökre épülő autómegosztástól érkezne el az önvezető flottáig.