A Facebook újra feltalálta a rádiót
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Facebook új funkciót jelentett be, jön az Élő Audió. Az új szolgáltatás első körben néhány kiválasztott kiadóval indul el, de ugyanúgy, ahogy az élő videókat, ezt is hamarosan megnyitja a cég mindenki előtt.
De mire jó az élő hang, ha amúgy élő képet is lehetne nézni?
- Élőben is lehet nyomni az amúgy is reneszánszukat élő podcastokat.
- Élő könyvfelolvasásokat és koncerteket lehet közvetíteni.
- Interjúk és a neten népszerű kérdezz-felelek adások hangos változatát lehet tartani.
- Klasszikus rádióműsorok is kaphatnak közösségi gellert.
- Olyan régiókban is könnyebb lesz az élő tartalmak előállítása és fogyasztása, ahol a videóközvetítés nem opció a nagy adatforgalom miatt, például riporterek is tudnak vele élőben közvetíteni kríziszónákból.
Az első élőhangos anyagokat a BBC World Service és az LBC rádiók, a Harper Collins könyvkiadó, illetve Britt Bennett írónő és a népszerű pszichológiai témákról író Adam Grant szolgáltatja majd. A Facebook azt ígéri, jövő év elején más is használhatja majd az új funkciót.
Mobilon úgy fog működni a szolgáltatás, hogy az androidos felhasználók bármi mást csinálhatnak a telefonjukon az adás hallgatása közben, míg iOS-en a Facebook-appon belül maradva lehet nézelődni (másik appra viszont nem lehet váltani, mert akkor leáll a lejátszás). A közvetítésről ugyanúgy lehet majd értesítést küldeni a követőknek, mint a videóknál. Egy-egy adás szintén maximum 4 óra hosszú lehet.
A cég az utóbbi időben egyre jobban ráfekszik az élőzésre, a mostani bejelentés előtt már tavaly debütált az élő videó, a közelmúltban pedig elindult az élő 360 fokos videók és az Oculus VR-közvetítések bétatesztje is. Mindezzel a Facebook egyre nagyobb lépéselőnybe kerül ezen a téren (is) az élő tartalmakra szintén egyre nagyobb hangsúlyt helyező Twitterrel szemben.