Jöhetnek a fizetős hírek a Facebookon
Előfizetői szolgáltatás bevezetésén dolgozik a Facebook – jelentette be Campbell Brown, a cég médiapartnerségi részlegének vezetője szerdán egy konferencián a The Street beszámolója szerint.
Az előfizetésen alapuló hírszolgáltatást a tervek szerint a Facebook Instant Articles szolgáltatásba építenék be, ami így elterelné az olvasókat a kiadó saját felületére, hogy ott aztán előfizethessen az elolvasni kívánt tartalomra. A 2015-ben indult Instant Articles platform több száz kiadó tartalmaiból válogatja ki személyes preferenciák alapján az egyes felhasználók feedjébe kerülő cikkeket, egyúttal gondoskodik róla, hogy a júzer a Facebook-appon belül jusson a tartalomhoz.
Az Instant Articles önmagában nem aratott sikert a médiavállalatok közt, mivel a teszteredmények azt mutatták, nem növeli a forgalmat jobban, mint a hagyományos posztolás. Úgy látszik, a Facebook ezzel a húzással próbál életet lehelni a koncepcióba, és két legyet ütni egy csapásra: az előfizetői szolgáltatásával saját maga is extra bevételre tenne szert, emellett közvetve a zuhanó reklámbevételek miatt vergődő online médiát is kisegítené.
Az előfizetéses rendszer bevezetéséhez először létre kell hozni a díjak feldolgozásának módszerét, de ha a teszteredményekkel elégedettek lesznek a tartalomgyártók, akkor a program egy-két éven belül elindulhat.