Nagy lyukat ütött a Google pénztárcáján az EU gigabírsága
A nyeresége jelentős, 27,7 százalékos eséséről számolt be a negyedéves pénzügyi jelentésében a Google anyacége, az Alphabet – írja a Fortune. A visszaesés fő oka az Európai Unió által kiszabott óriási bírság.
A cég bevétele az előző év azonos időszakához képest 21 százalékkal, 26,01 milliárd dollárra (6,8 ezermilliárd forintra) emelkedett a június 30-ával zárult negyedévben, ami meghaladta az elemzők által átlagosan várt 25,65 milliárd dollárt.
A bevételnövekedés fő motorját mobilos és Youtube-os hirdetések jelentették. A fizetett kattintások, vagyis azok a hirdetések, ahol csak a kattintás után fizet a hirdető, 52 százalékkal több bevételt hoztak, szemben a 35,2 százalékos várakozással. Ez még az előző negyedévi, 44 százalékos növekedést is túlszárnyalja. Összességében a hirdetési üzletág 18,4 százalékkal nőtt, és 22,67 milliárd dollárt tett ki. A Pixel mobilokat, a Play Áruházat és a felhőüzletágat is magában foglaló "egyéb" címszó alatt a bevételek 42,3 százalékkal, 3,09 milliárd dollárra emelkedtek.
A nyeresége mégis 3,52 milliárd dollárra (921 milliárd forintra) esett az előző évi azonos negyedévben összehozott 4,88 milliárdról. A 27,7 százalékos esés mögött az a június végén bejelentett, 2,42 milliárd eurós (közel 740 milliárd forintos) gigabírság áll, amelyet az uniós trösztellenes szabályok megsértése miatt szabott ki az amerikai cégre az EU, mert szerintük visszaélt a keresőmotorja piaci erőfölényével, amikor jogsértő előnyt biztosított egy másik saját szolgáltatásának, a Google ár-összehasonlítójának.
Óriási bírságot kapott az EU-tól a Google
Visszaélt a keresője erőfölényével, közel 750 milliárd forintnyi eurót kell becsengetnie.