![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Európa-bajnok a magyar tömegközlekedés
Az autó így is bőven vezet: az összes belföldön megtett kilométer kétharmadán személygépkocsival utazunk, de a közösségi közlekedés 32,5 százalékos arányával még mindig az európai lista élén vagyunk.
![DBZOL20170412007](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1797/17970/179703/17970359_98ea1a0f8912d5c185061f15a7b4e9f8_wm.jpg)
Az így képzett mutatók szerinti listán mögöttünk a csehek, a belgák és a szlovákok jönnek, leghátul pedig Portugália áll: ott alig 11 százalék a tömegközlekedés aránya. Az EU általában is erősen motorizált: az Unió egészében kb. 17 százalékkal van jelen a közösségi közlekedés, ami a vonatkozó magyar adat alig fele.
Ha tendenciájában nézzük, az autó elég stabilan tartja magát Európában, 2004 óta lényegében változatlan, 83-84 százalék körüli az aránya a közlekedés egészén belül. Ez értelemszerűen főleg a környezetszennyezés és a városi övezetek túlterhelése miatt jelentős probléma. Az autóválasztást több tényező befolyásolja: az anyagi lehetőségek mellett az infrastruktúra, a közszolgáltatások elérhetősége és színvonala és a közlekedési kultúra is meghatározó tényező.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)