A Google-nek sokba kerül, hogy az ő keresőjük lehessen az alapértelmezett iOS-en is – írja az Indiatimes.
A Bernstein nevű amerikai pénzügyi elemzőcég adatai szerint a cég évi 3 milliárd dollárt (780 milliárd forintot) fizet a rivális Apple-nek. Ez pont annyi, amennyit a Facebook pár éve az Instagramért és az Oculusért adott összesen (plusz infláció).
Legutóbb tavaly év elején derült ki arról szóló adat, mennyi pénz mozog a két óriás között. Akkor a 2014-ben kifizetett licencdíj derült ki egy tárgyaláson: az akkori díj még csak egymilliárd dollár volt, vagyis
"Mivel a Google által fizetett összeg szinte teljes egészében nyereség az Apple-nek, a Google egyedül felelős az Apple teljes idei üzemi eredményének 5 százalékáért, és az elmúlt két év teljes növekedésének 25 százaléka is ennek lehet köszönhető" – mondta a befektetőknek A. M. Sacconaghi Jr, a cég egyik elemzője.
Sacconaghi szerint a Google idővel felhagyhat a licencdíj fizetésével, ha úgy érzik, hogy enélkül is elég népszerűek iOS-en ahhoz, hogy az Apple ne cserélje le őket. Ez ellen szól ugyanakkor, hogy a Google-nek is fontos területről van szó, hiszen a mobilos keresésekből származó bevételei 50 százaléka iOS-es készülékekről (iPhone-okról, iPadekről) jön.