Erzsébet
1 °C
4 °C

Madárként suhanunk az Airbus csúcsgépével

IMG 6825
2017.09.09. 10:27

Nemrég (július elején) Budapestre látogatott a LOT légitársaság egyik Boeing 787-800-as Dreamliner repülőgépe, amivel hamarosan New Yorkba és Chicagóba lehet majd repülni a magyar fővárosból. Szeptember 8-án, pénteken az amerikai repülőgépgyár európai konkurense, az Airbus is beköszönt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, hogy megmutassa Budapestnek a Dreamliner vetélytársát, a 2015 óta forgalomban lévő, a világ legmodernebb utasszállítójának számító Airbus A350-at.

A Lufthansa színeiben megjelenő ultramodern gép ünnepi alkalomból látogatott a magyar fővárosba: a német légitársaság 50 évvel ezelőtt indított menetrend szerinti járatot Budapestre, illetve még három közép-kelet európai városába, Belgrádba, Bukarestbe és Zágrábba.

A Lufthansa flottájában jelenleg öt Airbus A350-900 típusú nagy hatótávolságú, közepes méretű, széles törzsű repülőgép szolgál, és még húsz ilyen repülőgép érkezik a céghez a közeljövőben. Budapesten mostanáig nem járt A350-ös, ezzel a látogatással a német légitársaság egy négy évtizeddel ezelőtt megkezdett hagyományt folytat: ők hozták hozzánk elsőként a Boeing 737-es, a 747-es Jumbo gépeket és a világ legnagyobb utasszállítóját, az Airbus A380-ast is.

A Lufthansa A350-900-asának fedélzetén 293 fő utazhat: 48 az üzleti, 21 a prémium turista, és a 224 a turista osztályon. Az A350-900 a hasonló kategóriájú gépekhez képest 25%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (100 utaskilométerre vetítve 2,9 liter kerozint) és zajkibocsátása is 50%-kal alacsonyabb.

Azt, hogy valóban mennyire csendes az A350-es egy München-Budapest próbaúton tapasztalhattuk meg. Közvetlenül a szárnynál ülve halk duruzsolás volt csak a két hajtómű zaja. A repülési élmény ezen kívül is illik a legmodernebbnek tartott géphez, a fedélzeti internet és mobilszolgáltatás alapfelszereltség, ezen kívül az utasok szórakoztatásáért felelős multimédiás lehetőségek – filmek, játékok, zenék stb. – gyakorlatilag egy tízórás repülőúton is képesek lekötni bárkit.

Azonban ami minket leginkább lenyűgözött, az a repülőgép kameráinak közvetítése. Ez nem újdonság – 5-10 éve lehet ezzel a szolgáltatással találkozni nagyobb gépeken – de az A350-esen megtapasztalt képminőség egészen magával ragadó: még a turistaosztályon is egész nagy méretű képernyőkön lehet követni merre jár a gép, hogy suhan el alattunk a táj, figyelni a pillanatot, amikor a gép futóműve a landoláskor a betonhoz ér. Valahogy egész más így repülni, mintha eggyé válnánk a géppel, és madárként szállnánk a felhők fölött.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?