Több olvasónk is jelezte, hogy körülbelül délelőtt tíz óra óta nem megy az OTP Bank internetes felülete. Ellenőriztük, és valóban nem tudtunk hozzáférni sem az OTPdirekt webes rendszeréhez, és a mobilos Smartbank applikációban sem tudtuk elérni a bank szolgáltatásait.
Amikor a netes oldalon próbálkoztunk, nem működött sem a jelszavas, SMS-es, sem a QR-kódos belépés – ez utóbbinál ezt a hibaüzenetet kaptuk: “Pillanatnyilag a banki rendszer nem elérhető. Kérjük, tranzakcióját ismételje meg később.”
A SmartBank appban látszólag működik a belépés, de az azonosítás után nem töltődik be a banki felület, az app szerint az internetkapcsolattal van hiba (nincs):
Kérdésünkre a bank kommunikációs osztálya azt hangsúlyozta, hogy “hogy nem leállásról van szó, csupán lassulásról”. Az OTP Bank online felületén jelenleg az alábbi tájékoztatás olvasható:
Az internetbank, a SmartBank, illetve a webshop működése során jelenleg lassulás tapasztalható. Szakembereink nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy ismét a megszokott módon működjenek a szolgáltatások. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük.
Legutóbb júniusban volt kétszer is nagyobb üzemzavar az OTP online rendszereiben. Amint fejleményekről tudunk beszámolni az újabb leállással kapcsolatban, frissítjük cikkünket.
Update: nem sokkal egy óra után közölte az OTP Bank Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztálya, hogy "röviddel dél előtt helyreállt a szolgáltatás".