Elkészült az önjáró autók processzora
Teljesen önjáró autókhoz szükséges csipkészletet mutatott be az Nvidia kedden, ez az első ilyen rendszere. A kaliforniai vállalat huszonöt partnere kezd el sofőr nélkül közlekedni tudó autókat, taxikat és teherautókat építeni a Drive PX lapka harmadik generációjára építkezve. A DHL várhatóan 2019-re készül el az autonóm teherautóival.
A most bemutatott Drive PX platform több csipből áll, nagyjából akkora, mint egy rendszámtábla, és másodpercenként 320 billió műveletet képes elvégezni. A számítási teljesítmény 13-szorosára nőtt az előző generációhoz képest. Ez a csip már alkalmas az ötös szintű autónóm működésre, amikor már egyáltalán nincs szükség az emberi sofőr közbeavatkozására.
Első körben az Nvidia partnerei olyan járműveket építenek meg, amelyekben nem is lesz kormánykerék vagy fékpedál, ám csak a nekik elkerített útvonalakon fognak közlekedni. Emellett megjelennek majd a vállalati telephelyeken, logisztikai központokban használt járművekben is.
A járműipar jól ismeri az Nvidia csipjeit, a most kapható második generációs Drive PX2-t, a nagy nevek közül a Tesla, az Audi, a Toyota és a Volvo is velük dolgozik, összesen 225 ügyfelük van. Ennek az a jelentősége, hogy a PX2-n használt szoftvereiket simán át tudják majd ültetni a PX3-ra, amikor új hardverre állnak át, a fejlesztéseket nem kell nulláról kezdeni.
A teljesen önjáró autók bevezetése előtt nem is a számítástechnika tűnik a legnagyobb akadálynak, bár azt azért tudni kéne, hogy mennyit fogyasztanak ezek a rendszerek, hiszen az elektromos autók esetében a megtehető kilométerek rovására megy majd a rendszer energiaigénye. A fő akadály a robotsofőrük előtt még mindig a törvényi szabályozás és a biztonsági kérdések tisztázása.