Egymilliárd dollárért kelt el a Musical.ly
A csupán hároméves Musical.ly belépett az egymilliárd dolláros vállalatok elitklubjába, miután a sanghaji startupot megvette egy másik kínai társaság, a nyugaton kevésbé ismert Toutiao hírszolgáltató appot fejlesztő cég.
A musical.ly elsősorban a tinédzserek körében népszerű, akik tátogós videókat készítenek vagy táncolnak az aktuális slágerekre, és elküldik a videókat az ismerőseiknek. Ez a közösségi app is kinevelte a saját sztárjait, akiknek a videóit tízmilliók követik világszerte.
A felvásárló cég neve Bytedance, és a legismertebb terméke a személyre szabott híreket kínáló Toutiao app. Eppen az a cél a felvásárlással, hogy a cég Kínán kívül is tudjon terjeszkedni - írja a Wall Street Journal. Maga a Bytedance nagyjából 20 milliárd dollárt ér, és ez jókora ugrás a tavalyi piaci értékéhez képest, amikor 1 milliárdos befektetést szerzett, és a teljes cég értékét 11 milliárd dollárra taksálták.
Igaz, hogy Toutiao csak Kínában népszerű, de sohasem szabad elfeledkezni az ország méreteiről. Az appnak 120 millió aktív napi felhasználója van, akik minden egyes nap átlagosan 74 percet töltenek el a platformon.