A héten nyitotta meg az Amazon a kasszamentes boltját, amivel az volt a cél, hogy pénztári sorban állás nélkül lehessen vásárolni, most viszont akkora az érdeklődés, hogy hosszú sorok kígyóznak a bolt előtt, annyian akarják kipróbálni.
I’m in Seattle and there is currently a line to shop at the grocery store whose entire premise is that you won’t have to wait in line. pic.twitter.com/fWr80A0ZPV
— Ryan Petersen (@typesfast) January 22, 2018
A CNBC riportere, Deirdre Bosa pedig alighanem az Amazon első bolti szarkája lett, miután kiderült, hogy a rendszer elfelejtette kiszámlázni neki az egyik joghurtot, amit a kosarába tett.
I think I just shoplifted?? #AmazonGo didn’t charge me for my Siggi’s yogurt 😬 #nolinesnocheckout #freestuff pic.twitter.com/RDPhC5ryXD
— Deirdre Bosa (@dee_bosa) January 22, 2018
Bosa azt mondja, hogy csak betette a megvenni kívánt dolgokat a kosarába, és kisétált, pont ahogyan az instrukcióban is állt. Az Amazon már reagált az esetre, és azt mondták, hogy olyan ritkán történik ilyesmi, hogy nekik aztán simán belefér. Ezért nincs olyan lehetőség a bevásárló appban, amellyel a vevők jelezni tudnák az ehhez hasonló hibákat.
Ebben a boltban kamerák és más szenzorok sora figyeli, hogy melyik vásárló milyen árut vesz le a polcról, és teszi vissza, vagy bele a kosarába. Ami a vásárlónál marad, annak az árát a rendszer automatikusan levonja a számlájáról. Persze a belépéskor be kell mutatni a bolthoz tartozó appot, nagyjából úgy, mint amikor a reptéren beszkennelik a QR-kódot a bejáratnál.