Az Apple Music a Spotify sarkában lohol
Az Apple Musicnak már 36 millió előfizetője van világszerte, ami hatmilliós növekedést mutat az előző év szeptemberéhez képest – írja a MacRumors a The Wall Street Journal értesülésére hivatkozva.
A 2015 júniusában, száz országban elindított Apple Music az Egyesült Államokban gyorsabban növekszik, mint fő riválisa, a Spotify: 6 százalékos bővülése mellett szinte eltörpül a Spotify 2 százalékos növekedése. Ha ezt a tempót diktálja az Apple zeneszolgáltatója, a hazai piacon még 2018-ban leelőzheti a műfaj jelenlegi királyát.
Ha világszinten nézzük, a Spotifynak egyelőre nincs izgulnivalója: januárban 70 millió előfizetője volt a szolgáltatásuknak, ami majdnem kétszerese az Apple Music felhasználói körének. Ezen kívül a Spotifynak masszív potenciális előfizetői bázisa, egyben hirdetési bevétele is van: az ingyenes, de reklámokkal futtatott Spotifyt 140 millióan használják világszerte.
A két szolgáltatás hasonló előfizetési díjakkal operál, az Apple-nek viszont megvan az a komoly előnye, hogy saját gyártású okostelefonjaira és tabletjeire százmillió számra fel van előre telepítve az app, ami egyéb eszközökről (Mac, Pc, Apple TV, Appple Watch, stb.) is elérhető.