Megegyezett az Uber és a Waymo az ipari kémkedési ügyben
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Úgy tűnik, egy éves huzavona után pont kerülhet az Uber és a Google testvércége, az önvezető autós technológiát fejlesztő Waymo közötti jogi mizéria végére. A két cég peren kívül megegyezett: az Uber megígérte, hogy nem fogja használni a vád szerint ellopott technológiát, és a Waymo jól fizető részesedést is kap az autómegosztós cégben – írja a Next Web.
A történet lényege röviden:
- Amikor az Uber 2016-ban megvette az Otto nevű céget, vele együtt a cégalapító Anthony Levandowski is hozzájuk került.
- Levandowski viszont korábban a Waymo (illetve akkor még a Google-ön belüli autós részleg) vezetője volt.
- Az Alphabet (a Google és a Waymo anyacége) azzal vádolta meg a korábbi alkalmazottját, hogy amikor elhagyta őket, magával vitt közel 10 gigabájtnyi, avagy 14 ezer dokumentumnyi jogvédett információt is, és ez végül Levandowskival együtt a szintén önvezető autós fejlesztésekre gyúró Ubernél kötött ki.
- A Waymo/Alphabet tavaly februárban perre vitte az ügyet.
- Az Uber májusban kirúgta Levandowskit.
- Az Uber közben amúgy is botrányt botrányra halmozott.
- Júniusban lemondott a botrányok fókuszpontjában álló Travis Kalanick vezérigazgató.
- Augusztusban Dara Khosrowshahit nevezték ki a cég új vezérévé.
Kiborult a bili, ami az Uber vesztét is jelentheti
Szexuális zaklatás, ipari kémkedés, szabályoknak fittyet hányó attitűd, haveroknak kedvező légkör. Évek óta szőnyeg alá söprik a problémákat, de most átszakadt a gát. Az összes probléma egy közös pontra vezethető.
Önmegtartóztatás és vigaszdíj
A mostani megállapodást már Khosrowshahi hozta tető alá. Bár ő maga ezúttal is tagadta, hogy bármilyen üzleti titok eljutott volna a Waymótól az Uberig, és azt hangsúlyozta, hogy "barátaink az Alphabetnél" milyen fontos partnerei a cégnek, annyit nyilvánosan elismert, hogy az Otto felvásárlását
"máshogy lehetett és kellett volna kezelni".
A megállapodás lényegében két fő pontból áll. Egyrészt a két cég közösen biztosítja, hogy az Uber nem fogja a Waymo technológiáját és kutatási eredményeit felhasználni a maga önvezető autós fejlesztéseihez. Másrészt a Waymo 0,34 százalékos részesedést kap az Uber részvényeiből. Ennek a csomagnak a jelenlegi becsült értéke 245 millió dollár (62,5 milliárd forint). A Waymo egyébként állítólag kétszer ennyit szeretett volna, de végül beérték ennyivel.