A mesterséges intelligencia úgy tud csalni a régi videójátékokban, mint senki
Abban, hogy a mesterséges intelligencia jól teljesíthet egy számításokra épülő egyszerű játékban, elvileg nem lenne semmi meglepő: a számítógépek már nem csak sakkban, hanem a jóval bonyolultabb góban is szétveri a humán világbajnokot, a Q*bert pedig ezeknél sokkal kevésbé összetett: ebben a hajdanán a játéktermekben is népszerű játékban a játékosnak egy három dimenziót szimuláló 2D-s térben kockáról kockára kell ugrálnia, átszínezve a teljesített lapokat, legyőzve az ellenfelet.
Elvileg. A német AI azonban talált egy hatékonyabb megoldást, hogy a normálisnál sokkal, sokkal több pontot érjen el. Az első szint teljesítése után nem lépett tovább, hanem, miközben a képernyők villogni kezdtek, a játékban értelmezhetetlen nagyságrendű, egymillió pontot gyűjtött be – olvasható a Verge-en.
Az AI láthatólag ráakadt egy eddig ismeretlen bugra a programban, és a könnyebb utat választva inkább azt használta ki, ahelyett, hogy szépen végigmenne a játékon. A német fejlesztők evolúciós algoritmusokon dolgoznak; ezekben tulajdonképpen szembe eresztik egymással az algoritmusokat, melyek kis mutációkon keresztül érnek el egyre jobb teljesítményt. Akár gyakorlatilag meghekkelve az eredeti rendszert – a fejlesztők szerint a Q*bert bugos rekordja az ő gépi tanulásos módszerük hatékonyságát is igazolja.