Továbbfejlesztették a japán szupervonatot
Japán bemutatta a Sinkanszen-vonat új generációs prototípusát, amik akár 300 kilométeres óránkénti sebességgel száguldhatnak. Az Asahi információi szerint a bullet train (lövedékvonat) néven is emlegetett Sinkanszen új mozdonyának, a Supreme-nek hegyesebb lesz az orra, megvilágított csomagtereket kap, és minden ülés mellett lesz töltőaljzat.
A Central Japan Railway 2020-tól kezdi használni az N700S kódnevű új vonatokat Tokió és Sin-Oszaka között. Az új vonatokat az különbözteti meg a régiektől, hogy egy aranyszínű S (supreme) betű lesz látható rajtuk. A mozdonyokkal ebben a hónapban kezdik meg az első teszteket.
Az utasok annyi változást vehetnek észre, hogy
- 15 százalékkal nagyobb lesz a lábhelyük (legalábbis az első osztályon);
- nemcsak az ablakok melletti székekhez jár töltőaljzat, amiről a telefonunkat vagy a laptopunkat tölthetjük;
- a fej fölötti poggyásztartó részeket ezentúl kivilágítják, hogy a leszálláshoz készülődő utasok gyorsabban megtalálják a csomagjaikat.
A Supreme vonatok 16 kocsiból állnak: két mozdonyból és 14 személyszállító kocsiból. Egy szerelvény teljes befogadóképessége 1323 fő. A Railway Gazette cikke szerint a mozdony átalakított orra kettős szárnyú elrendezést kapott, ami csökkenti a jármű légellenállását, illetve csillapítja a hangrobbanás erejét, amikor a szerelvény alagutakban halad. A Supreme-ek várhatóan 285 kilométeres óránkénti sebességgel repeszthetnek a Tokaido Sinkanszen vonalon, ami a Sanyo Sinkanszen vonalon 300 kilométerre is nőhet.
Bár a tervezők hangsúlyozták, hogy a Supreme egy teljesen új dizájnt jelent, az N700S még mindig a korábbi modellek – a 700, az N700 és az N700A – karakteres formaterveit viseli, és nem is gyorsabb azoknál. A 16 kocsis szerelvények össztömege viszont 20 százalékkal, azaz több mint 11 tonnával csökkent, és az energiafogyasztásuk is 7 százalékkal alacsonyabb.
Az új szerelvényeket 2020-ban, a tokiói olimpia idejére állítják rendszerbe.
(The Verge | Asahi | Railway Gazette)