A Google felvásárolta a legnagyobb GIF-keresőt, a Tenort, és ezzel annak 300 millió felhasználóját.
A tranzakció költségvonzatáról egyelőre nincs nyilvános hír, de tekintve, hogy a Tenornak van 300 milió felhasználója és tőlük havi 12 milliárd lefuttatott keresése, nem a legkisebb akvzícióról van szó.
Cathy Edwards, a Google Image vezetőjének nyilatkozata alapján úgy tűnik, a Google Image keresőjébe integrálhatják majd a GIF-keresőt, de a Tenor önálló brandként is megmarad.
A Tenort 2014-ben alapították, az Aplle-től a Google-ig idáig is a legnagyobbak voltak a partnerei – mondjuk a Google-felvásárlás után az Apple-partnerség jövője kérdőjeles lehet. A Tenor kezdett tavaly kísérletezni először az új GIF-es reklámokkal, amikor náluk jelentek meg a Starbucks és a Dunkin Donuts GIF-hirdetései a keresések között.