Nem tett jót az önvezetőautó-piacnak az Uber balesete
Korábban már írtunk róla, hogy az Uber egyik – emberi sofőr által is felügyelt – önvezető autója halálos balesetet okozott egy arizonai városban, amikor elgázolt egy, a járdáról szabálytalanul lelépő gyalogost. Az eset hatására az Uber tesztelési engedélyét felfüggesztették Arizonában.
A nyilvánosságra került felvételek alapján az autóba épített technológia és a sofőr elkerülhette volna a balesetet, még a gyalogos szabálytalansága ellenére is. Hogy miért nem ez történt, azt még mindig vizsgálják, de
az Uber bejelentette, hogy a korábbi ideiglenes leállítás után most határozatlan időre mindenhol felfüggesztik az önvezetőautó-teszteket. Leállnak Kaliforniában, Pennsylvaniában, Arizonában és Torontóban is.
A Reuters úgy tudja, hogy az NVIDIA is úgy döntött, hogy bizonytalan időre abbahagyja a robotizált autókkal végzett teszteket. A grafikus csipekről és szuperszámítógépekről ismer cégnek saját önvezetőautó-platformja van, a DRIVE; a próbavezetéseiket Japánban, Kaliforniában és Németországban végezték.
Az NVIDIA vezetője, Jensen Huang nem tart attól, hogy az Uber balesete hosszabb távon veszélyeztetné az autonóm járművek jövőjét; szerinte az erre irányuló befektetések továbbra is növekedni fognak.
(IT Café)