Milliárdnyi oka van annak, hogy a Windows és az Office gyártója egyre inkább felhőszolgáltatóként lesz ismert, és ennek a dollár a mértékegysége. A redmondi vállalat a március 31-én zárt negyedévében 28,8 milliárd dolláros forgalmat ért el, és ebből 7,42 milliárd dollár volt a nettó nyeresége.
A kereskedelmi felhőszolgáltatás 6 milliárdos forgalmat hozott, ami 58 százalékos növekedés egy év alatt. Ezen belül az Azure 93 százalékott nőtt (ide tartozik még az Office 365 és a Dynamics 365 is). Jól futott a Linkedin is, 1,33 milliárdot adva hozzá a bevételhez.
Persze még mindig a Windows és az Office a meghatározó, ezek együttesen 9,92 milliárd dollárt hoztak.
Ezek a számok szépen igazolják Satya Nadella stratégiáját, amelyben a felhőszolgáltatásokra helyeik a nagy hangsúlyt, egyre inkább eltávolodva a hagyományos bevételi forrásnak tekinthető szoftverektől.