Ki a legátlagosabb a magyar Instagramon?
További Tech cikkek
- Az Instagram ezentúl korlátozza a politikai tartalmakat
- Japán szigorítana a mesterséges intelligencia fejlesztésén
- Elképesztő változáson esik át a Waze
- Fél évig akár féláron is használhatják a vezetékes internetet a Digi előfizetői
- Aggódik az Apple az iPhone miatt, biztonsági kockázatokat rejthet egy uniós szabályozás
Szeretem néha azt gondolni magamról, hogy értem, miért készült egy fotó, mi járt a fotós fejében, amikor kattintott. - Legalábbis, meg tudom magamnak magyarázni, hogy értem. Az Instagramot pörgetve, viszont, legtöbbször nem értem. Értem a naplementét, értem a virágos képeket, a kajafotókat, de nagyon sok mindent nem értek. Miért áll például oda valaki kisminkelve egy romos téglafal elé, hogy mindenféle magyarázat nélkül megosszon magáról egy képet, ahogy a falat támasztva a távolba néz? És miért ismétli ezt naponta ötször?? És, miért tetszik ez tízezreknek minden nap???
¯\_(ツ)_/¯
Az Instagram napról napra új kihívás mindenkinek, aki azt hiszi, ért az emberek motivációihoz. Ha pedig sikerül hátrébb lépnünk az egyedi megosztásoktól, kiderül, hogy ezek nem egyedi esetek, hanem statisztikák. A Crane adatvezérelt marketingügynökség elkészült a harmadik Magyar Instagram Körkép kutatásával, amihez 5489 hazai instagramozó szokásait elemezték. Érdekes dolgokat mutatnak meg arról, hogyan próbálunk képekben kommunikálni egymással.
A számokból összeállított prezijük rögtön választ ad a legfontosabb kérdésre:
ugye, én is átlagos vagyok?
Jó eséllyel teljesen átlagos vagy az Instán, ha
- Privát a profilod
- 24-45 éves vagy
- Csak hetente-havonta posztolsz pár dolgot
- De minden nap többször is ránézel, hogy ki-mit osztott meg
- Használod a Stories felületét is
- A legjobban a barátaid képeit szereted nézegetni, de bírod a városi és-tájképeket is, és az érdekes pillanatokat. (Így már rögtön érthetőbb a bevezetőben körbeírt pillanat)
- 2-300 követőd van
- Nagyrészt a barátaidat és külföldi hírességeket követsz
A Crane beleásta magát érdekesebb dolgokba is, van például egy hetente frissített toplistájuk a legnépszerűbb hazai profilokról.
Meg az igazán fontos részletekbe:
A legtöbbet fotózott kaja?
a Pizza.
Vidék vagy Budapest?
Vidék!
A legnépszerűbb magyar hashtagek?
#mik (férfiaknál) #love (nőknél) #friends #budapest #hungary
Legnépszerűbb magyarok?
@palvinbarbi, @lv.adr1enn, @andicsinger, @k.polla @v.fruzsi @benistenes @dancsopeter1
Számít-e hogy jól használsz-e népszerű hashtageket?
~10,5 százalékkal több követőd lesz.
Kutyák vagy macskák?
Kutyák.
Magyar Instagram Körkép
A Magyar Instagram Körképet (MINK) már harmadik alkalommal egy magyar tulajdonú adatvezérelt marketing ügynökség, a CRANE készíti, önszorgalomból. A social media és ezen belül az Instagram jobb megismerését a MINK mellett személyes oktatásokkal és konferenciaelőadásokkal is segítik, illetve stratégiai tanácsadás formájában is megrendelhető. A Crane, a kutatási anyag elkészítéséhez is felhasznált, adatelemzési és adatvizualizációs szolgáltatásit a Mastercard globális központja is évek óta igénybe veszi. Az adatvezérelt marketing terén dolgoznak például az Opel régiós központjának, illetve több kulturális intézménynek, a Müpának és a Budapesti Fesztiválzenekarnak is. E modern marketingszemlélet ötvözi a marketingkommunikáció és az adattudomány ismeretanyagát, így a célcsoportokról, üzenetekről és eszközökről szóló döntéseket a vásárlók kutatások során megismert véleménye és az empátia mellett pontosabb eszközökre is alapozza: az egyes fogyasztók viselkedésére és visszajelzéseire. Ennek köszönhetően nagyban csökkenthető a feleslegesen küldött levelek, megkeresések száma, ami a vásárlók számára értékesebb ajánlatokat, a hirdetők számára pedig célzottabb és hatékonyabb kommunikációs megoldásokat biztosít.