Jónás, Renátó
5 °C
18 °C

Közzétették az amerikai választási kampány orosz hirdetéseit

2018.05.11. 15:54

Az amerikai képviselőház hírszerzési bizottsága nyilvánosságra hozta azt a több ezer Facebook- és Instagram-hirdetést, amelyeket oroszok vásároltak, a gyanú szerint a 2016-os amerikai elnökválasztási kampány befolyásolására – írja az Ars Technica.

A bizottság szerint összesen 3393 ilyen hirdetést vásároltak orosz szereplők, ezeket több mint 11,4 millió amerikai láthatta. Az orosz kormányhoz köthető Internet Research Agency nevű trollgyár pedig 470 Facebook-oldalt hozott létre, az ezek által közzétett 80 ezer bejegyzés 126 millió amerikai hírfolyamában tűnhetett fel.

1

A most közzétett hirdetések negyedéves csoportokba rendezve érhetők el. 2015 és 2017 közöttiek, vagyis nemcsak a kampányból, hanem az azt követő időszakból is származnak. Bár néhány hirdetés már korábban napvilágra került (ezekből akkoriban mi is szemezgettünk), a teljes gyűjtemény egészen eddig nem volt elérhető. Mostantól bárki szemezgethet belőlük, ha ide kattintva letölti őket.

Az elnökválasztási kampányba történt állítólagos orosz beavatkozás egyik pillérét a közösségi médiás hirdetések adják, emellett a szintén a közösségi médiában terjedő álhíreket, a Demokrata Párt meghekkelését és az ezt követő szivárogtatásokat, illetve a Donald Trump későbbi elnök környezetében dolgozók orosz kapcsolatait szokás említeni. Minderről ebben a cikkben foglaltuk össze a tudnivalókat.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?