Rossz felhasználókhoz mentek a Swann biztonsági kameracég felvételei
A GDPR adatkezelési szabályok bevezetése után fokozottan problémás, ha személyes adatok, például videofelvételek egy cég hibájából illetéktelen kezekbe kerülnek.
A BBC tudósítása szerint a Swann (amely az amerikai Infinova leányvállalata) biztonsági kamerás cég most egy ilyen esetbe futott bele.
Ha egy biztonsági kamerás cég nem a megfelelő felhasználónak küldi el a felvételeket, illetve a mozgást jelentő figyelmeztetéseket, az mindenképpen rossz. Azt már nehezebb eldönteni, hogy
melyik a súlyosabb hiba, ha a konyhánkról, neadjisten a hálószobánkról készített felvételeket illetéktelen felhasználók kapják meg, vagy az, ha mi nem kapjuk meg a riasztást,
amikor illetéktelenek hatolnak be az ingatlanunkba.
Mindenesetre a brit-amerikai Swann egyes felhasználói most mindkettővel találkozhattak, mert több ügyfélpanasz után egyértelművé vált, hogy rendszerében összekeveredtek a biztonsági kamerás helyszínek és azok a mobileszközök, ahová riasztást, vagy felvételt kértek a felhasználók.
Bár a cég megpróbálkozott azzal, hogy a BBC-nek egyszeri véletlenről beszéljen, valójában már tömegesen jelentkeztek a felhasználók. Ezek után a társaság, amely hétvégén nem is volt hajlandó kezelni az egyik ijedt panaszos helyzetét, a fogyasztókra hárította a hibát, miszerint az eszköz telepítésekor nem követték mindenben az utasításokat.
A brit információs biztos hivatala ezektől az érvektől láthatóan nem hatódott meg, éppen ezért kemény nyilatkozatot fogalmazott meg:
A Swann Communications tudatában volt ennek az eseménynek, és ezért biztosan kérdéseket fogunk feltenni neki"
- szólt a rövid nyilatkozat.