![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Robotpostás viszi az ennivalót Pekingben
![000 17D7T5](https://kep.index.hu/1/0/2056/20568/205687/20568705_b4c7802a54fb2530b1091ed5b033bb72_wm.jpg)
GPS-szel, kamerákkal és radarral felszerelt, hat keréken guruló robot szállítja házhoz a helyi boltból megrendelt árut Peking Kafka nevű lakónegyedében. A sárga-fekete, kisebb mosógép nagyságú robot naponta szállíthat innivalókat, gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a lakóknak.
A robot össztömege nagyjából 30 kiló, a csúcssebessége 12 kilométer óránként. Hat keréken gurul, négy kamera folyamatosan pásztázza környezetét, és egy lézeres szenzor biztosítja, hogy ne ütközzön bele semmibe.
A gyenge pontja az, hogy képtelen közvetlenül az ajtóig hozni az árut, ahogyan azt az ember teszi. De nagyon praktikus, a robot viszonylag gyorsan ideér a szállítmányával.
– mondta az egyik lakó (aki nem a földszinten lakik).
A megrendelő egy telefonos alkalmazással választhatja ki a megrendelt terméket, majd elküldi a címét, és az alkalmazásban fizet. Az árukat a bolti alkalmazott válogatja össze; a szállítmány 3-4 perc alatt megérkezik a 200 méterre lévő lakásokhoz.
Kína a világ legnagyobb online vásárlói piaca; a lakosság 52 százaléka legalább havi egyszer vásárol telefonnal (a globális arány 14 százalék). A kínai mobilfizetés aránya is kiugróan magas.
Liu Cse-jong, a robotot gyártó Zhen Robotics alapító-vezérigazgatója nagy jövőt jósol a robotnak.
Ma napi 100 millió csomagot szállítanak Kínában. A jövőben ez egymilliárdra nő. Ennyi házhozszállításhoz nem lesz elég ember; egyre több robotra lesz szükség, hogy pótoljuk az emberi munkaerőt és csökkentsük a költségeket.
– mondta Cse-jong.
(MTI)
(Borítókép: GREG BAKER / AFP)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)