Általában amúgy nincs bajunk az Apple-termékekkel. Hisszük, hogy jobbá teszik az életet, hogy a világbékéhez, a kifogyhatatlan energiához és az örök boldogsághoz egy Macintoshon át vezet az út. A hazai garanciális ügyintézés is sokat javult az utóbbi pár hónapban, de ha valamit nem szerelni, hanem cserélni kell, akkor viszont nem a világbéke, hanem a kilógó belekkel tarkított Armegeddon jut a felhasználó eszébe.
Történt kollégánkkal, hogy vett külföldön egy iPodot. Nem az ő hibája, nem a magyar Apple hibája, egyszerűen így érte meg. Az Egyesült Államokban, mondjuk New Yorkban adókkal együtt nagyjából 60 ezer forintba kerül a 80 gigabájtos verzió, itthon ugyanez 80 ezer forint. Utóbbi ár nagyjából megfelel az európainak plusz Artijus, mi is verjük néha a fejünket a falba, de felesleges. Lényeg, hogy aki teheti, az Egyesült Államokban veszi meg a cuccost (az Anyádat rovat is megtette), csak aztán ne legyen semmi baj.
Kollégánk készüléke ugyanis rituális öngyilkosságot követett el, egy szinkronizálás után egyszerűen felmondta a szolgálatot, és azóta nincs az a vudu-szertartás, ami visszahozná a halálból. Az egész szeptember 14-én történt, kolléga bement egy hazai Apple-képviselethez, hogy érvényesítse a termékre vonatkozó világgaranciát. Munkatárs megállapította, hogy a szerkezet gyári hibás, egy-két héten belül jön az új készülék.
Nem jött. Három hét múlva sem. Meg négy múlva sem. Ügyfél egyre idegesebb, betelefonál, hogy ezt most akkor így hogy, mire kiderül, hogy az iPod nem minősíthető gyártási hibásnak (függetlenül attól, hogy az), mivel nem Magyarországon lett vásárolva, ezért meg kell várni, amíg a modell alkatrészként (adminisztráció!) beérkezik az országba, ez viszont az új modelleknél időt vesz igénybe.
Persze le lehetne venni a polcról egy iPodot, és odaadni a vásárlónak, vagy akármi, de az nyílván olyan papírmunkát jelentene, amit nem lehet bevállalni. Szívjon inkább az ügyfél, akinek már az a félelme, hogy két hónap várakozás után kap egy zacskót, tele iPod-darabkákkal, amit az eladó mosolyogva nyújt majd át, mondván: végre megjött alkatrészként, benne van minden, ellenőrizheti, már csak össze kell rakni, és tádám!
Akinek van hasonló, vagy bármilyen friss tapasztalata az Apple-lel, vagy bármelyik másik céggel, az ne legyen rest, mondja el!
Történt kollégánkkal, hogy vett külföldön egy iPodot. Nem az ő hibája, nem a magyar Apple hibája, egyszerűen így érte meg. Az Egyesült Államokban, mondjuk New Yorkban adókkal együtt nagyjából 60 ezer forintba kerül a 80 gigabájtos verzió, itthon ugyanez 80 ezer forint. Utóbbi ár nagyjából megfelel az európainak plusz Artijus, mi is verjük néha a fejünket a falba, de felesleges. Lényeg, hogy aki teheti, az Egyesült Államokban veszi meg a cuccost (az Anyádat rovat is megtette), csak aztán ne legyen semmi baj.
Kollégánk készüléke ugyanis rituális öngyilkosságot követett el, egy szinkronizálás után egyszerűen felmondta a szolgálatot, és azóta nincs az a vudu-szertartás, ami visszahozná a halálból. Az egész szeptember 14-én történt, kolléga bement egy hazai Apple-képviselethez, hogy érvényesítse a termékre vonatkozó világgaranciát. Munkatárs megállapította, hogy a szerkezet gyári hibás, egy-két héten belül jön az új készülék.
Nem jött. Három hét múlva sem. Meg négy múlva sem. Ügyfél egyre idegesebb, betelefonál, hogy ezt most akkor így hogy, mire kiderül, hogy az iPod nem minősíthető gyártási hibásnak (függetlenül attól, hogy az), mivel nem Magyarországon lett vásárolva, ezért meg kell várni, amíg a modell alkatrészként (adminisztráció!) beérkezik az országba, ez viszont az új modelleknél időt vesz igénybe.
Persze le lehetne venni a polcról egy iPodot, és odaadni a vásárlónak, vagy akármi, de az nyílván olyan papírmunkát jelentene, amit nem lehet bevállalni. Szívjon inkább az ügyfél, akinek már az a félelme, hogy két hónap várakozás után kap egy zacskót, tele iPod-darabkákkal, amit az eladó mosolyogva nyújt majd át, mondván: végre megjött alkatrészként, benne van minden, ellenőrizheti, már csak össze kell rakni, és tádám!
Akinek van hasonló, vagy bármilyen friss tapasztalata az Apple-lel, vagy bármelyik másik céggel, az ne legyen rest, mondja el!