Jönnek a karácsonyi spamek
Ahogy közeledik a karácsony, egyre többen keresnek olcsó ajándékokat a neten. Az év legforgalmasabb netes bevásárlónapján, a megahétfőn 320 millió fontot, 96 milliárd forintot költöttek el a netes vásárlók anélkül, hogy kiléptek volna a lakásból.
A valódi kiskereskedők karácsony előtt előszeretettel küldenek ki tömegesen akciókról szóló leveleket, hogy megpróbálják a lehető legmagasabbra feltornázni az eladásokat. Ez a tendencia az amerikai megahétfői és fekete pénteki rohamnál is jól látható volt. A levélszemetelők ezt a trendet használják ki most. A Symantec azt ajánlja, mindenki legyen óvatos, ha alkalmi vételt kínáló ajánlatok érkeznek a postaládájába. A tárgysorban szereplő aktuális, megtakarítással, ajándékkal kapcsolatos kecsegtető szövegekkel próbálják ugyanis becsapni a felhasználókat a spammerek.
A Symantec legújabb levélszemét-állapotjelentéséből kitűnik, hogy az ilyen levelek három leggyakoribb tárgysora a "2008 legjobb üzlete! (Best Sales 2008!)", "Költs kevesebbet idén a karácsonyra (Spend Less this Christmas)" és az "Egy igazán jó ajándék (A Really Good Gift)".
Ugyanakkor ezeket a kifejezéseket a valódi kereskedők is használják. A Symantec levélszemét-állapotjelentése arra is rámutat, hogy a spammerek apró változtatásokkal próbálják meg elkerülni a levélszemét-szűrőket. Például a "Amazing Christmas Deals (Hihetetlen karácsonyi kínálat)" helyett a "Amazing Christmas Specials (Hihetetlen karácsonyi ajánlat)" kifejezést használják.