A támadás nem a banki honlapot, illetve az internetes rendszert érte, a bűnözők közvetlenül az ügyfelektől próbáltak azonosítókat szerezni. A közlemény szerint az az ügyfél, amelyik nem reagált a levélre, azaz a csatolt linken nem adta meg a hamis levelekben kért azonosítókat, nincs kitéve a veszélynek. A hamis leveleket küldő szerver blokkolását az MKB Bank kezdeményezte.
A bank arra kéri ügyfeleit, hogy legyenek körültekintőek. Vegyék figyelembe, hogy egyetlen egy pénzintézet, így az MKB Bank Zrt. sem kér ügyfeleitől telefonon vagy e-mailben bizalmas, személyes, illetve azonosító adatokat, például jelszavakat és PIN kódokat. Amennyiben az ügyfelek ilyen értelmű telefonhívást, vagy e-mailben megfogalmazott kérést kapnának, azt feltétlenül utasítsák vissza, és ne adjanak meg semmilyen adatot, illetve az ilyen e-maileket töröljék – figyelmeztet az MKB Bank.