2009-től az Európai Unió döntése szerint minden új autót elektronikus vészhívó rendszerrel kell felszerelni. Egy uniós projekt keretében Európa hét különböző kutatóhelyén vizsgálták a rendszereket, és Straubing-ban már be is mutatták az e-Call nevű prototípust. Az új közlekedésbiztonsági rendszer a jövőben autósok ezreinek életét mentheti meg vészhelyzetben, állítják a kutatók. A szerkezet ugyanis képes arra, hogy baleset után, amikor mindenki megsérült önállóan hívjon segítséget. A szerkezet fejlesztésében a BMW és a bajor vöröskereszt működött együtt, a vészhívó-rendszer a műholdas GPS technika, és a mobiltelefon - hálózat összekapcsolásával működik.
A rendszer azonnal akcióba lép, amint vészhívást kap, ez vagy gombnyomásra történik, vagy teljesen automatizáltan egy felfújódó légzsák a másodperc tört része alatt elindítja a vészhívást. Ahogy az e-Call elindult, a rendszer a mobilhálózaton át SMS-t küld a legközelebbi mentőközpontba. Egy másik adatcsomag - amely a GPS navigációs rendszerről működik - informálja a mentősöket a baleset helyszínéről.
A helyszínt a GPS egy képernyőn mutatja az autó leírásával, rendszámával és a kocsi színével együtt. Az e-Call egyúttal szóbeli kapcsolatot is képes teremteni a mentősök és a balesetet szenvedettek között, persze csak akkor, ha az utóbbiak nem vesztették el eszméletüket. Az Európai Unióban évente 43 ezren veszítik életüket közlekedési balesetben. Szakértők abban bíznak, hogy az új rendszer segítségével legalább két és fél ezer áldozat életét lehet megmenteni - írja a Bayerischer Rundfunk online beszámolója.