A spamszűrők fejlesztői és egyéb online biztonságtechnikai cégek büszkén jelentik, hogy végre visszaszorulóban van a kép-alapú spam, ami 2006 óta a levélszemét küldőinek kedvenc fegyvere volt a szűrőprogramok ellen. A kép-spam járvány csúcspontján, idén januárban az összes levélszemét 52 százaléka ezzel a technikával élt, ami a legújabb felmérések szerint júliusra 38 százalékra csökkent.
Most, hogy a védelmi vonalak felkészültek a levél mellé csatolt, általában jpg kép formájában küldött kéretlen reklám felismerésére, a spammerek új fronton támadnak: pdf formátumban csatolják a reklámjaikat a levélhez, amit a szűrőprogramok egyelőre nem ismernek fel. Az első ilyet június közepén észlelték: egy német eredetű, részvényvásárlásra buzdító levél volt, ami 400 millió példányban esett be a világ email-fiókjaiba (eredményes is volt a kampány, a cég papírjai a szokásosnál 20 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak aznap, a spam mögött állók szépen kereshettek a tőzsdei spekulációval), ma pedig máris az internet napi ötmilliárdos spamtermésének 4 százalékát teszi ki a pdf-alapú levélszemét.