Budapest után Szegeden is kutató- és fejlesztőközpontot nyitott a piacvezető távelérési és távtámogatási megoldásokkal foglalkozó LogMeIn. A bostoni cég magyar leányvállalata céljai közt szerepel, hogy szorosan együttműködve a Szegedi Tudományegyetemmel, biztos kihívást jelentő munkahelyeket teremtsen a helyi informatikus réteg számára.
Budapesten már nehéz jó szakembereket találni, sok konkurens cég veszi el a munkaerőt, mondta Stephen Duzs, a cég helyettes vezérigazgatója, a vállalat európai részlegének vezetője. Korábban úgy gondolták, hogy még keletebbre, például Ukrajnában nyitnak új kirendeltséget, de végül úgy döntöttek, hogy maradnak Magyarországon, mert itt már több éves tapasztalatuk van. Ekkor kezdtek érdeklődni a magyar egyetemek nyújtotta képzési lehetőségek iránt, illetve a kibocsátott szakemberek tudását is vizsgálni kezdték. Végül Szeged mellett döntöttek, mert a dél-alföldi városban például több, a PHD fokozat megszerzésére készülő szakembert is tudnak foglalkoztatni, ami Pesten már szinte lehetetlen.
Ajánlatukra egyébként ötven pályázat érkezett, amelyből körülbelül tízen a tervek szerint az év végére alkalmazottá is válnak. A LogMeIn Kft. 2007-ben már valamivel több mint 26 millió dollár bevétellel zárt, Magyarországon piacvezető.A cég távelérési és távtámogatási megoldásokat kínál pc-re, Mac-re és okostelefonokra, előre telepített szoftver nélkül. A LogMeIn szolgáltatásához már több mint ötvenmillió számítógép és egyéb internet kapcsolattal rendelkező készülék csatlakozott.
A LogMeIn központja Bostonban van, az európai értékesítési és marketing központ Amsterdamban, a fejlesztő központ pedig Budapesten. A magyar fővárosban 104-en dolgoznak, jelenleg a LogMeIn 254 dolgozót alkalmaz világszerte. A 2003-ban alakult vállalat alapítója és egyben fejlesztési igazgatója magyar szakember, Anka Márton, aki a LogMeIn jogelődjének, a 3AM Labs Kft.-nek is alapító tagja volt. Az ő nevéhez fűződik a RemotelyAnywhere szoftver fejlesztése.(mti)