A typosquatting jelenségéről írtak tanulmányt a Harvard kutatói; ez az a trükk, amikor az ember olyan doménneveket jegyez be, ahová ismert oldalak címének elgépelésével jut a látogató (például index.hu helyett idnex.hu), és a félregépelés generálta forgalomból húz hasznot. A typosquatting igen elterjedt: a kutatók szerint a web legnépszerűbb 2000 oldalára 80 ezer ilyen oldal jut, amik általában reklámokkal vannak telepakolva. A typosquatterek legkedveltebb célpontja Free Credit Report oldala, amit 742 ilyen trükkös elgépelős oldal vesz körül, de több száz hasonló oldal várja a toplista további helyein a Cartoon Network, a YouTube és a Craigslist látogatóit is. A kutatás egyik érdekes tanulsága, hogy az egészen a Google keres a legtöbbet, hiszen a csali oldalakat általában AdSense hirdetésekkel töltik fel, és a kiforrott rendszernek köszönhetően magának a rosszul írt oldalnak a hirdetése is ott van a typosquatter ajánlatai között – az egyszeri látogatónak pedig egyszerűbb a linkre kattintania, mint újra beírni a címet.