Egy éve indult el Nagy-Britanniában a világ első ingyenes mobilszolgáltatója, a Blyk. Bár sokat kételkedtek a hirdetésekre alapozó üzleti modell életképességében, a cég most bejelentette, hogy kilép a szigetországból, és elkezd terjeszkedni Európában. A finn központú cég Belgiumban és Hollandiában indítja el a szolgáltatását; saját hálózatuk nincs, így azt más szolgáltatóktól bérlik (Angliában az Orange-tól, Belgiumban a Mobistartól, Hollandiában a Vodafone-tól).
A Blyk a 16-24 éveseket célozza meg a szolgáltatásával, akik ingyenes beszélgetési időt, és sms-küldési lehetőséget kapnak azért cserébe, hogy reklámokat fogadnak a telefonjukon. 2007 ősze óta 200 ezer angol előfizetőt gyűjtött a cég, ami különösen büszke arra, hogy mennyire hatékonyak az általa terjesztett reklámok. A Blyk hirdetéseinek 29 százalékos hatásfokot értek el, ami az online reklámok 0,5 százalék körüli átlagos átkattintási rátája, vagy az sms-hirdetések 4-5 százalékos hatékonysága mellett több, mint figyelemreméltó adat.