A DICE játékfejlesztői konferencián Gabe Newell, a Half-Life-fal és Counter-Strike-kal elhíresült Valve fejlesztőstúdió vezetője árul el néhány részletet a hagyományos boltoknak egyre fenyegetőbb konkurenciát állító Steam digitális terjesztési hálózatról. A 2003-ban beindított rendszer évente megduplázza a regisztrált felhasználói számát, és mára túllépte a húszmilliót.
Még érdekesebb a vásárlók viselkedése. Newell elmondta például, hogy a team Fortress 2-höz kiadott ingyenes kiegészítő csomagok minden egyes alkalommal megdobják az alapjáték eladásait. Előfordult, hogy egy ilyen ingyenes csomag 106 százalékot dobott a játék eladásain. Meghökkentően sikeresek az árleszállítások is: amikor egy hétvégére a felére vitték le a nagy sikerű zombiirtós akciójáték Left 4 Dead árát, az eladási adatok 3000 százalékkal ugrottak meg, és több fogyott a játékból, mint a megjelenés hétvégéjén. A karácsonyi szezon statisztikája is azt mutatja, hogy meg lehet fogni a játékosokat árengedményekkel: 10 százalék kedvezmény 35 százalék növekedést hozott a bevételben, az ár megfelezése 320 százalékot, míg a 75 százalékos leárazás közel 15-szörösre emelte a forgalmat.
A videojátékok túl drágák, de agresszív árazással és a játékosok folyamatos kiszolgálásával, ingyenes kiegészítésekkel nagyobb nyereséget lehet termelni velük, mint ha ragaszkodnánk az elmúlt évtizedekben 40-50 dollár környékén megcsontosodott árakkal, vonta le a következtetést Newell.